Pages
- Home
- DARAB
- Bahan Bantu Mengajar
- RPH
- Video Pembelajaran Matematik
- KSSR
- LINUS
- Abakus dan Aritmetik Mental
- SARJANA
- PENYELIDIKAN PENDIDIKAN YANG DIJALANKAN
- INOVASI: KIT MASTER TAMBAH
- INOVASI: TEKNIK GriDot PINTAR
- KIT MASTER TAMBAH (SET 1)
- KIT MASTER TAMBAH (SET 2)
- LATIHAN KIT MASTER TAMBAH
- Dadu BiMate
- Dadu BiMateThe Junior Innovator
- Blendspace
- Quizizz
- Kahoot!
- Komik Penyelesaian Masalah
- TAHUN 1
- TAHUN 2
- TAHUN 3
- DLP YEAR 1
- Bank Soalan
- PETA i-Think
- MODUL PEMANTAPAN PAK21
- eNumeracy
- International Conference
- SEMINAR PENDIDIKAN KEBANGSAAN 2017
- KOLOKIUM
- ACHIEVEMENT
- Pencerapan PdPc
- Publication (Journal & Proceeding)
Sunday 28 February 2016
Thursday 11 February 2016
Menulis Nombor 1 hingga 10 dan 0
Matematik Tahun 1: Menulis angka, nombor dalam perkataan dan melukis gambar objek berdasarkan nilai nombor 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 dan 0. Murid bebas untuk melukis gambar objek apa yang mereka suka dan senang bagi mereka. Murid saya yang seorang ini pilih untuk melukis gambar 10 hati. Mungkin ada maksud disebalik gambar hati yang dipilih. Kanak-kanak penuh dengan kasih sayang.
Cikgu yang kena sediakan templat dan contoh pada buku tulis setiap murid. Murid Tahun 1 memang perlukan banyak bimbingan dan tunjuk ajar tambah pula pada awal sesi persekolahan.
Nombor 1 hingga 9 bersama 1 Cemerlang 2016
Tahun 1, kelas akhir...alhamdulillah, boleh tulis angka, boleh tulis nombor dalam perkataan berdasarkan huruf yang saya sebut dan 3 gambar yang terakhir tu murid yang lukis berdasarkan nombor yang saya sebut. Mereka boleh melukis dengan berani, yakin dan tepat. Mereka lukis bentuk tanpa perlu bertanya kepada saya apa bentuk yang perlu dilukis.
Monday 1 February 2016
Subscribe to:
Posts (Atom)